Thursday, May 8, 2008

Dit is mijn shizzle :)

Ik had nog meer schetsen maar die waren in het blauw en die kon mijn scanner niet goed lezen.

Het verhaaltje dat ik heb verzonnen is:
Een jongentje vindt op zolder een kapiteinshoed met daarin een briefje/schatkaartje. Dit schatkaartje leidt hem naar de havens van rotterdam door allerlei legubere steegjes, fabriekshallen, duistere plekjes, you get the idea. In de haven komt ie ergens terecht bij een ouwe loods waar een kleine onderzeeƫr verborgen ligt. Met deze onderzeeƫr beleefd hij allerlei avonturen.

Alles in een futuristische setting. Rotterdam nadat alle mileurampen van nu zijn uitgekomen. Dikke laag smog, waterpeil is dusdanig gestegen dat de helft van rotterdam onder water staat etc.





In de haven komt onze Boy allemaal gevaarlijke havenrobots tegen! Misschien is in de haven ook wel een rebellerende-havenrobot-mastermind als een van de badguys in de vele avonturen van onze held :P




De haven ziet er gevaarlijk uit 's nachts...





Dit is een overview van de stad in de future. Links een beetje de "jetsons"achtige binnenstad, die ruim boven de smoglaag uitsteekt, hier wonen de jetsetters (hahaha woordgrapje, snapje? Jetsons-->jetsetters?)
Diep verborgen in de smoglaag heb je ghetto. Misschien komt onze held hier vandaan? Of juist niet? En in de futuristiche haven (rechts) liggen allemaal rare space-boten maar zijn ook de enge , duistere, met nasty-ass robots gevulde fabriekshallen...


Het is allemaal natuurlijk wat ruimer opgezet als de dingen van cesare en menno maar het leek me leuk om ook na te denken over een lange termijn projekt/cartoon en deze futuristische setting in combinatie met onze kleine kapitein in zijn onderzeeboot leek me een mooie voedingsbodem voor veel spannende, grappige etc avonturen... (shorts, langere animaties, een openingsfilmpje die uit kan groeien in de toekomst... In elk geval iets waar een breede basis ligt om op uit te breiden)

Ik ga komende week met cesare een beetje aan animatie dingentjes beginnen voor zijn animatic-filmpje en ik probeer tussendoor ook nog wat verder te schetsen aan het bovenstaande idee.
Ga vooral met alle dingen die je hier ziet aan de loop! Als je iets ziet waar je wilt inhaken of een design van wilt maken doe dat :D (ik zou zelf erg benieuwd zijn naar hoe onze kapitein eruit ziet met zijn grote kapiteinshoed, of zijn onderzeeboot)

Nou goed, enjoy :)
Jelly

2 comments:

Davolio said...

Yes, Jellyman! This is a great uitgang punt to sketch how this future rotterdam looks like, the contrast between the 'blade runner' like haven and the highground luxe apartments, the water underworld, and off course the sub!!
I propose that at the next meeting we should all make at least 1 sketch for this project, ch or bg or whatever inspires you, so that we can discuss it further. deal?

Anonymous said...

Good idea :)