Tuesday, May 27, 2008

Improved Animatic 'Loser saves the day'

Ok, after the very productive meeting with Jelle and Simon on 22 May where we went through the previous animatic and improved lots of scenes here is the new animatic. I think it has become tighter qua timing and fun factor...

In terms of the storyline Jelle suggested to make the monster bored after destroying yet another alien metropolis and is excited to hear the music coming from the disco, a kind of curiosity kills the cat/monster so to speak....and we added a swinging intro animation of the cocktail being prepared with the ice cubes forming the title. This is all in a sketch form as you can see but the animatic gives a good feeling of the flow and scene set up.

To do:
-Simon is going to work on the Space Monster ch design and the disco people
-Cesare is working on the loser ch design and animation
-Jelle is working on the bgs and disco interior (maybe Menno can come in as production gets on the way?)

I think is probably handy if I make a digital storyboard from the animatic so that we can plan and divide the rest of the work. Will post it asap. Please let me all know what you think as comments are always welcome....

4 comments:

Bubble Visor said...

hi guys,
great idea to start working together!
len i

Bubble Visor said...

ola,
ik denk dat ik de aangewezen persoon ben om jullie kritische feedback te geven(waar fons het over had). ik ben niet bang om dingen te zeggen die me niet aanstaan zoals jullie wel weten :)

hier alvast een begin.

de animatic.
ik denk dat jullie echt nog extreem veel langer aan de animatic moeten zitten voor jullie überhoubt aan def. characters en backgrounds kunnen gaan beginnen. scheelt heel veel overbodig werk en stress momenten. ik denk wel dat je al color scemes kan maken en style studies voor charcters en backgrounds maar de definitieve achtergronden en characters/modelpack moet je denk ik pas gaan maken als je voor 98 procent zeker weet dat er aan het storyboard niets meer gaat veranderen(geleerd bij kika en bob, haha).

ik weet niet hoe jullie de animatic hebben gemaakt maar ik zou toch eerst een storyboard tekenen( met potlood) en daarna de animatic maken. lijkt mij dat je dan makkelijker een oevrzicht heb van wat je aan het doen ben.

wat me nu niet duidelijk is aan de animatic bijvooorbeeld is het gedeelte waar de loser uit het raam kots. het lijkt nu net alsof hij in de discotheek kots en dat je daarna een shot ziet waar de kots opeens door de lucht vliegt in het oog van het monster.
mooier zou zijn dat je hem bijna over zn nek ziet gaan. dat daarna het perspectief veranderd naar opzij zodat je het monster en de bijnakotsende loser ziet. inzoomd op de mond van de loser. dan pas kots en dan een pan naar links naar het oog van het monster. dan het eindshot. uitgezoomd huilend monster met kots in zn oog.

verder vin ik het nog niet duidelijk dat het monster verveeld is van het gebouwen slopen. je ziet hem lopen door de stad. hij sloopt wat gebouwen. er vliegen wat schepen tegen hem aan en opeens is het monster verveeld. huh? hoe zie je dat? aan de gelaats uitdrukking op zn gezicht?

ik denk dat het leuker zou zijn als je het idee hebt dat hij al echt heel lang aan door de stadt loopt te vernielen en zich dan langzaam begint te vervelen. dus na de eertse intro van het monster door de stad en de vliegende schotels shots ga je..
FLITS
..weer terug naar de bar. laat je het interieur zien met een mooie pan. en dan..
BHAM!!!
met veel kabaal zit je opeens weer bij het monster.
nu zie je hem nog steeds door de stad lopen maar iets minder snel. misschien begint ie al te gapen ofzo.. FLITS!!
terug naar de bar. nu zie je voor het eerst de loser. misschien loopt hij net de bar in ofzo of hangt hij net de telefoon op/ verliest ie net zn geld in een gok automaat/ of een ander soort intro.
BHAM!! weer terug naar het monster. die is nu in zn neus aan het peuteren met een flatgebouw terwijl die nog gebouwen aan het slopen is
FLITS!!
terug in de bar zie je loser zn 1e drankje drinken. dan zn 2e.. zn 3e zn 4e 5e 6e. misschien ee scheve blik van een mede discoganger
BHAM!!!
terug bij het monster met veel kabaal. nu pas een shot waarin duidelijk wordt dat hij zich nu wel heel erg verveeld. zoiets bijvoorbeeld:
monster staat verveeld om zich heen te kijken, probeert achterover te leunen tegen een gebouw. dit stort in. hij gaat er op zitten als in een luie stoel. hij kijkt naar beneden en hij begint met zn pink mensen weg te schieten die op straat lopen.. hij gaapt nog een keer...
dan misschien nog even terug naar de bar waar je door het glas van de loser ziet dat de dj het volume nog net iets harder zet
weer terug zie je dat het verveelde monster verrast opkijkt en naar de disko begint te lopen.
zo zou het denk ik iets spannender en dynamisher worden.

ik denk ook dat veel scenes zoals ze nu zijn veel korter/sneller kunnen.
vooral het eerste stuk is te traag naar mijn bescheiden mening.

misschien is het ook leuk als alternatieve intro om de hond te gebruiken die door de straten van de mooie schitterende stad loopt overdag. het wordt langzaam donker en als laatste zie je dat hij gaat slapen in die steeg met het plasje die die zelf geplast heeft.. pan omhoog en je ziet de stad in vogelperspectief en in de verte zie je de disco waar je heen zoomt en dan door het raam naar binnen gaat. dan is het duidelijk waarom die hond daar ligt te slapen en dat het nu nacht is en de mensen aan het swingen zijn in de disco

omdat ik hier in het engels moet posten zal ik dit even door
babelfish gooien. volgende keer zal ik proberen in het engels te posten

ola,

I think that I the suitable person is your critical give feedback (where fons had it concerning). I am not frightened to solicit to say that me does not please such as you, however, knows:) here in advance a beginning.

the animatic. I think that your real still extremely much must sit longer to the animatic for your überhoubt to def. characters and backgrounds can start will. a lot of superfluous work and stress moments make a difference. I think, however, that you can make already color scemes and style study for charcters and backgrounds but the definite contexts and characters/modelpack must you think I just of will make if you will change nothing more for 98 per cent certain weet that to the storyboard (it be learned at kika and bobsleigh, haha).

I weet how you have made the animatic but I would not sign storyboard nevertheless firstly (with pencil) and afterwards the animatic to make. me seems that then more easily you overview has of what you for doing is.

what me now not clear is to the animatic example is the part where the loser from the window vomit. it now seems net as if he in the discotheque vomit and that you see afterwards a shot where vomit flies suddenly by air in the eye of the monster.
more beautiful would be that you him sees ring concerning almost zn. that afterwards the perspective changed to aside so that you the monster sees and the bijnakotsende loser. zoomed in on the mouth of the loser. then just vomit and then a pan to left to the eye of the monster. then the end shot. zoomed out crying monster with vomit in zn eye.

further fin I not yet clear that the monster is annoyed themselves of bldg. demolish it. you see him running by the city. he steals what bldg. there flies what ships against him and the monster has been suddenly annoyed. huh? how to see you that? to the gelaats expression on zn face?

I think that the nicer would be if you have the idea that he walks towards already really complete long by the city to destroy and then slowly starts oneself annoy. therefore after the first intro of the monster by the city and the UFOs shots you go.

FLITS . .

weer to the bar. you show the interior with a beautiful pan. and then.

BHAM!!!
with much din you sit suddenly at the monster. now to see you him still by the city running but something less fast. perhaps ie already ofzo start yawn.

FLITS!!
to the bar. now to see you for the first time the loser. perhaps he runs exactly the bar in ofzo or hangs he exactly the tel. loses ie zn money exactly in gambles automat or a another type intro.

BHAM!!
to the monster. those are now in zn nose for picking with a building whereas those still bldg. for demolishing is

FLITS!!
in the bar to see again your loser zn 1st drink to drink. then zn 2e. zn 3e zn 4e 5e 6th. perhaps ee crooked can of discoganger

BHAM!!!
at the monster with much din. now just a shot in which becomes clear that he itself now very weary. something like that for example:

monster stands look at itself weary gone, tries lean against a bldg. this stort. he will sit as in an armchair. he looks at down and he starts with zn winks people gone to shoot who run on the street. he yawns again…

then perhaps still just as to the bar where you see again by the glass of the loser that the dj the volume still net something mullet

move to see again you that surprises the annoyed monster is surprised and to the disko starts run.

thus it will think I something tense and dynamisher becomes. I think also that many scenes can much now its such as them shorter/more rapidly. especially the first piece is too slowly to my records opinion.

perhaps it is also nice as alternative intro use the dog which runs by the streets of the beautiful superb city by day. it becomes slow obscurity and as a last to consider you that he will sleep in that lane with the plasje which that himself has gone to the bathroom. pan omhoog and you see the city in bird perspective and in the verte seeing you the disco where you gone zoomt go and then by the window to within. then is clear why that dog lies there sleep and that it is now night and people for swinging to be in the disco

greetings,
lenny lenson

Anonymous said...

jo, damn lenny aan de speed and a director is born!
..some nice suggestions bythe way.

Davolio said...

Hey Lenny, thank you for your time to look through the animatic and respond, I really appreciate it, I/we will respond later and see how we can further improve this animation also based on your comments. One thing I can say is that you're right, we need a storyboard, pencil or digital is not important to me.

The 1st animatic was made only as a teaser to get us a s a group working as quickly as possible. I now see that we have to get the story right. And with such sharp eyes as yours, I think we will....keep your thinking blouse on and keep roasting our balls, we like that!

And for the people who don't read Dutch, DON'T read the English translation (is it BabbelFish?) because it is insane and makes absolutely no sense!!!!! so I will try to summarize Lenny's points in a later post.